השגריר באוקראינה לשעבר: "המדיניות הישראלית היא לא להתערב"

מהדורת הבוקר No Comments on השגריר באוקראינה לשעבר: "המדיניות הישראלית היא לא להתערב"

יואל לאון, שגריר ישראל באוקראינה לשעבר, לקאהן וחכם בקול חי: "יש לנו יחסים טובים עם רוסיה ואוקראינה הידידותיות לישראל. עדיף שלא נתערב בסכסוך הזה. הדאגה שלנו היא לשליחים הנמצאים שם. אין לנו דרך לדעת מהו רצון ה'. לכן, אנחנו קוראים לישראלים שם לחזור לארץ"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באוקראינה לשעבר, יואל לאון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר וסיפר על הפעילות במשרד החוץ בדאגה לישראלים השוהים באוקראינה ורוסיה ועל המדיניות הישראלים שלא להתערב בסכסוך.

"אני חלק מצוות החירום במשרד החוץ, אתמול בלילה ליווינו את פינוי השגרירות הישראלית", סיפר לאון. "הדאגה שלנו היא לשליחים הישראלים שנמצאים באוקראינה וברוסיה וכן לישראלים וליהודים שם".

לדבריו "יש לנו יחסים נהדרים עם רוסיה וקשרים טובים עם אוקראינה ואל לנו לנסות להתערב. כמובן שאנחנו במצב אחר ממה שהיה לפני יומיים, רואים מה קורה ואיך העולם מגיב, דוחפים אותנו לא להמשיך ולשבת על הגדר ואנחנו דנים על זה אבל יש לנו יחסים טובים עם שתי המדינות האלה".

הוא המשיך והסביר "יש לנו שאלות מאוד קשות מה עושים. במצב של העולם היום אי אפשר להיות ניטרלי לגמרי כי גם רוסיה וגם ארה"ב דורשות שתזדהה איתן. בינתיים הכי נכון לשבת בשקט על עוד אנחנו יכולים. זה לא עסק שלנו".

לאון הוסיף והדגיש "אחנו מתמקדים באיך אנחנו עוזרים לישראלים וליהודים שנמצאים שם. אנחנו לא יודעים איך הדברים יתפתחו, יש עדיין טיסות ואני קורא לאזרחים לחזור. יש לנו קרוב ל-12 אלף ישראלים שם וחזרו רק קרוב ל-4 אלפים".



0 תגובות